sobota, 1 czerwca 2013

Podoba mi się...


Dawno nie pisałam i to nie dlatego, że nie mam o czym ale wierzcie mi stukanie w klawiaturę telefonu Nokia Lumia 800 nie należy do najprzyjemniejszych. Szczerze mówiąc nie lubię tego w ogóle ale dopóki nie nabędę jakiegoś laptopa to urządzenie musi wystarczyć.
I tyle z marudzenia na dzisiaj :-D ponieważ postanowiłam napisać Wam także o tym, co mi się tu podoba!!! Bo i takie rzeczy zauważam :-D
 
1. Ludzie w każdym wieku realizują swoje pasje! I nikogo nie dziwi staruszka na motorze czy w sukience mini na dyskotece. I to jest cudne!
 
Grupa harleyowców mnie zauroczyła, zwłaszcza pani jadąca na 3-kołowym motorze. Wszyscy byli grubo po 50-tce :-)
 
2. Ludzie uśmiechają się do siebie na ulicy :-D, mówią: "Hi, how are you?" I jeśli nawet odpowiedź nikogo nie interesuje, to i tak miło.
Poza tym nie mają oporów żeby powiedzieć całkiem obcej osobie, że jest np. fajnie ubrana. Wiem, bo moja sukienka w fioletowe kwiatki została kilkakrotnie skomplementowana na ulicy i w supermarkecie :-) 
 
 
3. Kierowcy są dla siebie uprzejmi. A rowerzysta jest równorzędnym uczestnikiem ruchu. Nie ma specjalnie wyznaczonych ścieżek rowerowych za to ulice są odpowiednio oznakowane. Rowerzyści nie blokują dróg bo kierowcy na nich nie trąbią.  

Niewielki kawałek mojego ogrodu :-)
 
4. Porządek na ulicach i wokoło domów. Wszyscy dbają o trawniki. W Jamesport (czyli tu gdzie obecnie przebywam) w każdy czwartek przyjeżdża  pan z kosiarką i ścina trawę w całej okolicy. Mnie kosztuje to 60 $ tygodniowo Ale za to jakie mam piękne trawniczki :-D
Śmieciarki jeżdżą dwa razy w tygodniu. Jest ich kilka mimo iż miejscowość niewielka. Każda ma wyznaczoną ulicę, a kosze opróżniane są prawie w biegu :-D Dodatkowo w środy zabierane są śmieci do tzw. recyklingu.
 
5. Jawność w życiu publicznym. Czym to się objawia?
A. Specjalny kanał w TV Goverment Access stworzony przez władze lokalne i stanowe (regulujd to ustawa). Pokazywane są w nim obrady władz lokalnych, dyskusje z mieszkańcami, postulaty, wnioski z zakresu życia publicznego, edukacji i zdrowia na szczeblu lokalnym. Każdy z mieszkańców może wziąć w takiej dyskusji udział, zadać swoje pyrania i wszystko pokazywame jest w TV.
B. Oskarżeni, nawet jeśli jeszcze nie mieli procesu, pokazywani są w TV. Nie ukrywa się ich twarzy ani nazwisk. Zwłaszcza w głośnych sprawach jak np. uwolnienie 3 dziewczyn po 10 latach niewoli. W TV pokazywane było także spotkanie w sądzie w sprawie ustalenia kaucji. Sędzia nie miał żadnych oporów przyznając 2 mln dolarów kaucji za każdy z postawionych zarzutów.
Szkoda, że u nas chroni się bardziej zbrodniarzy niż ich ofiary (patrz sprawa Madzi).

 
6. Hobby Mega Stors wielkie markety z materiałami hobbistycznymi i nie mam tu na myśli zbierania znaczków czy monet ale "zwykłe" robienie na drutach, szydełku, szycie na maszynie, decoupage i inne rękodzieło. Można na prawdę oszaleć od ilości wzorów, kolorów, struktur. A przede wszystkim trzeba wygospodarować sobie dużo czasu żeby wszystko dokładne obejrzeć.
 
7. Bez problemu mogę kupić na siebie ubrania :-D  i to nawet od najlepszych projektantów. Nie m znaczenia czy jestem na 5th Avenue czy w zwykłym supermarkecie. Rozmiar musi być na każdego!!!
W związku z powyższym zakupiłam sobie odpowiednie stroje na sobotnie szaleństwa w klubie Wisła :-D
 


8. Numer konta ma TYLKO 7 cyfr!!! A oto szczęśliwa posiadaczka konta w amerykańskim banku :-D

 
Jeśli znajdę jeszcze jakieś rzeczy które mi się spodobają to je dopisze do listy :-D
Pozdrawiam
 
 


4 komentarze:

  1. 7 cyfr powiadasz??? TAK, to znacząca cyfra :D

    AZ


    PS: A tak w ogóle, to skoro tam tak fajnie, to chyba rzeczywiście musimy Cię odwiedzić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aha... ciuszki fajoskie Seniorita :D

    AZ

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję :-) już wypróbowane w bojach :-)

      Usuń