wtorek, 20 sierpnia 2013

Śladami Franka Sinatry

Sinatra uwieczniony na znaczku pocztowym
 
Czy ktoś z Was pamięta chociaż jedną piosenkę Franka Sinatry? Mi kołacze się po głowie od jakiegoś czasu My way. Może dlatego, że tak bardzo odpowiada moim ostatnim przemyśleniom życiowym :-D
 
 
Jako, że Franek najlepszym wokalistką  wszechczasów był postanowiłam odwiedzić jego miasto rodzinne Hoboken. Znalazłam nawet fajną mapkę z trasą pełną, wydawać by się mogło, atrakcji.

 
Okazuje się jednak, że większość tych miejsc już nie istnieje. Nawet dom rodzinny spłonął i tylko tablica przed bramą przypomina o jego korzeniach.


Brama pod domem artysty i wmurowana w bruk tablica pamiątkowa
 
Samo Hoboken to całkiem przyjemne miasteczko o 150 letniej historii, jak głosi "muralium" :-D
 
 
Dużo  starych kamieniczek, pięknie odnowionych. Niska zabudowa, szerokie ulice dają poczucie przestrzeni.
 
 
Wzdłuż ulic ciągną się kawiarenki, restauracje, bary z "żywą" muzyką. Trochę przypominało to ulicę Francuską na Pradze :-) Fajny klimacik na popołudniowy spacer i filiżankę kawy.
 
 
Jest też park imienia Sinatry. I już myślałam, że będę mieć zdjęcie z gwiazdorem, bo przecież gdzie może stać jakieś popiersie jak nie w parku własnego imienia?
Zdjęcie mam, ale...z żołnierzami :-) Sinatry nie uwieczniono w brązie :-D
 
Pomnik upamiętniający żołnierzy z Hoboken, którzy zginęli w czasie II wojny światowej
 
Park położony jest nad brzegiem Hadsonu zatem rozciąga się stąd widok na panoramę szklanych domów na Manhattanie.
 
 
Nie myślcie jednak, że jest tu nudno. Miasto Sinatry jest muzykalne. W czwartki i soboty odbywają się w parku koncerty.
Na deptaku spotkać można śpiewających artystów. Ja trafiłam na nagrywanie raperskiego teledysku :-D  


Szkoda tylko, że w mieście Franka Sinatry tak trudno go spotkać :-( ale może źle szukałam?

Pozdrawiam



2 komentarze:

  1. Na pytanie twoje, Agula :"Czy ktoś z Was pamięta chociaż jedną piosenkę Franka Sinatry?" moge wymienić kilkanaście :). Pierwsza, która przychodzi mi na myśl to "I've got you under my skin" :)

    Magda Gie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja znalazłam jeszcze taką perełkę :-)
      https://www.youtube.com/watch?v=qRfR2W5ZDsY&feature=youtube_gdata_player

      Wioletta Villas śpiewała z nim w duecie w latach 60-tych ale niestety wspólnego występu nie znalazłam :-)

      Usuń