poniedziałek, 21 października 2013

Biało-czerwony Nowy York

 
6 października 2013 r. Patrze i nie wierzę. Zastanawiam się gdzie ja wlłaściwie jestem: czy na  5 Avenue w New York czy może jakimś cudem trafiłam do Polski :-D



Wszędzie bialo-czerwone flagi, młodzież w strojach ludowych, dzieci niosące święte obrazy i wiele innych ciekawostek. Taki to barwny korowód przemaszerował podczas 76 Parady Pułaskiego :-)  

Wielki Marszałek Parady Pułaskiego 2013 Michał Kulawik
W tym temacie nie potrzeba za dużo słów :-) ciekawsze są zdjęcia :-)
Ja pokazuję tylko kilka a ciekawskich odsyłam na strony:
 
 znajdziecie tam wiele interesujących fotografii.







Nie zabrakło także polskiej prasy "opiniotwórczej" :-)
 
Zdjęcie ze strony Super Expressu
 
 
Kazimierz Puławski jest uważany w USA za twórcę kawalerii amerykańskiej. Jest bohaterem narodowym USA. W 1929 Senat amerykański ustanowił 11 października Dniem Pamięci Generała Pułaskiego (General Pulaski Memorial Day). W pierwszą niedzielę października odbywa się Parada.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz